tiistai 19. elokuuta 2014

Uudet vanhat lempparit

Päätin tulla esittelemään teille mun vaatekaappiin comebackin tehneen, ja uusiokäyttöön päässeen vaatteen tässä samassa postauksessa. Mä harvoin "keksin uudelleen" jonkun vaatteen ihanuutta, eli jos en jotain vaatetta vähään aikaan pidä niin epätodennäköisesti sitä enää koskaan tulen pitämäänkään. Näiden kahden kohdalla kuitenkin kävi toisin.
Hampparipaita on ainakin kolme vuotta sitten brittiläisestä nettikaupasta, Lazy Oafista tilattu ihanuus. Ikinä en sitä ole koulussa tms. pitänyt, mutta kuoroleireillä ja kotipaitana sitäkin useammin. Toi on sisältä maailman lämpöisin ja oikeasti ihan älyttömän pehmeä, ihan toista maata kun jotkut Ginan vastaavat collegepaidat. Väri ei tossa kuvassa myöskään pääse oikeuksiinsa, sillä kyseessä on ihan räikeän kirkkaankeltainen paita, eikä mikään tuollainen kulahtanut. Kävin hakemassa isältäni vähän aikaa sitten sinne melkein vuodeksi unohtuneita vaatteita, joiden joukosta tämä rakkauspaita löytyi. Pakko myöntää, etten edes meinannut muistaa sen olemassaoloa, mutta nyt kun se taas on mulla, en meinaa saada sitä enää päältäni. Jos matkalaukussa yhtään tilaa tulee tuliaisten jälkeen olemaan, tämä lähtee niin mun mukaani Saksaan!
postaus 1
Mulle on tullut joku ihme DIY-innostus nyt lähiaikoina. Harmi vaan sinänsä, että oon maailman surkein askartelija/ompelija, mutta jälleen kerran sisko pelastaa. Näidenkään farkkujen teko ei olisi millään onnistunut ilman hänen apuaan. Mä en ensin tajunnut koko ideaa, enkä millään meinannut saada revittyä lankoja irti halutuista kohdista ja muutenkin mokailin koko ajan. Sisko kuitenkin kärsivällisenä auttoi mua varmaan kahden tunnin ajan näiden tekemisessä itse samalla tehden puolet nopeammin samaa hommaa toiselle puolelle. Välillä sitä ihmetyttää, kumpi meistä onkaan se pikkusisko joka koko ajan tarvitsee apua. :)
postaus 3
Uuden elämän saaneet farkut olivat ikuisuuden kaapin pohjalla olleet Ginan korkeavyötäröiset, kulutetut, vaaleansävyiset farkut. Välillä oon miettinyt näiden leikkaamista shortseiksi, mutta siihen vyötärö oli musta vähän liian matala. Farkkuja sitä paitsi tulee käytettyä melkein ympärivuotisesti, kun taas shortseja se pari kuukautta kesällä. Parempi siis näin. Näihin oon tällä hetkellä myös ihan rakastunut; revityt kohdat näyttää musta tosi kivoilta, mutta kuitenkaan niitä ei oo liikaa. Näihin ohjeet löytyivät mistäpäs muualtakaan kuin we♥itista hakusanoilla "diy ripped jeans" ja parin youtubevideon avulla. Suosittelen kokeilemaan, jos jollain muullakin sattuu olemaan käytöstä poistuneita farkkuja, joille haluaisi antaa vielä uuden käyttötarkoituksen. 
Tai no farkuthan ne on edelleen, vähän vaan rikkinäisemmät sellaiset. 
postaus 2

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti