perjantai 3. huhtikuuta 2015

Spring vibes

Täällä ollaan jo varsin keväisissä fiiliksissä, sillä ainakaan tänne meidän alueellemme Saksassa ei ole vielä takatalvi yltänyt. Viileää on ollut ja eilen myskysi niin kovaa, että kaupungissa oli puu kaatunut kahden ihmisen päälle surmaten heidät molemmat tuoden samalla jälleen hyvää julkisuutta Montabaurille. Kuitenkin aurinko paistaa, vaikkakin varsin pilviseltä taivaalta, mutta paistaa silti. Mä jouduin pari päivää sitten käymään lääkärissä, kun mun yskä on jatkunut jo niin pitkän aikaa ilman mitään erikoista syytä. Lääkäri sanoi, että mulla saattaa olla jälleen allergiaa jotain Saksan puulajia tms. kohtaan, sillä syksyllähän mulla oli silloinkin allergiaa aina silloin tällöin, ja nyt keväällä lumien ollessa poissa ovat allergiatkin tulleet takaisin. Itse en jotenkin osannut yhdistää yskää allergiaoireeksi, mutta kuulemma näin voi olla. Mulle ei voida tehdä allergiatestejä täällä, enkä pysty allergialääkkeitäkään syömään mun muiden lääkkeiden takia, joten täytyy vain pysytellä sisätiloissa (no problem for me, haha) tämä pahin siitepölyaika ja katsoa, auttaako se yhtään.
Tänään mun olokin on jo onneksi hieman terveempi, joten ilmeisesti tämä sisällä hengailu toimii.
blogi1
Eilen mulla oli varsin tuottelias päivä; värjättiin host-äidin kanssa Ostereier, eli pääsiäismunia. Homma oli tosi hauskaa ja noista munista tuli ihanan kirkkaan värisiä, jonka jälkeen pääsin koristelemaan niitä leimoilla ja kynillä. Täällä syödään myös suklaamunia, mutta myös tavalliset kananmunat kuuluvat täällä pääsiäisaikaan. Niitä piilotetaan ulos ja lasten pitää etsiä niitä, tai kuulemma jossain alueilla harrastetaan myös munien ampumista. Mennään siis jonnekin ampumaradalle, koitetaan ampua munia ja jos onnistuu tarpeeksi hyvin, voittaa pääsiäiskorin täynnä herkkuja.
Tein eilen yhteensä viisi tuntia mun SAA-tehtäväkirjaa, eli pitkän saksan kirjaa Suomeen piakkoin lähetettäväksi. Vihdoin mulla alkaa hieman myös kielioppi luonnistumaan, mutta silti kysyn kyllä koko ajan hosteilta apua tai ainakin pyydän heitä tarkistamaan mun tekemät tehtävät. Vielä olisi sellaiset kolme ja puoli kirjaa tekemättä.
blogi2
blogi4
Oon muuten tässä lähiaikoina tullut tulokseen, että olipa loistava juttu että mun vaihtomaaksi valikoitui Saksa. Mullahan oli kaikki muut vaihtoehdot englanninkielisiä maita, ja oon niin onnellinen etten mihinkään niistä "päässyt", sillä miettikää miten suuri etu elämässä on osata jotain muutakin vierasta kieltä sujuvasti, kuin englantia. Englantia mä osaan edelleen melkein yhtä hyvin kuin Suomessa ollessani ja nyt voin sitten sujuvan englannin lisäksi sanoa puhuvani vielä sujuvaa saksaakin. Ainoa miinuspuoli Saksassa mulle tuntuu olevan sää; täällä kun ei ilmasto kovinkaan paljon eksoottisempi ole kuin Suomessakaan, eli vesidadetta ja kylmää on mun makuun ihan liikaa. Sen takia mun seuraavana suunnitelmana olisi opiskella espanjaa, mutta sitäkään en usko koulunpenkillä opiskelevani enempää. Jos elämässä tulee eteen sellainen mahdollisuus, haluaisin kovasti lähteä Meksikoon jossain vaiheessa opiskelemaan espanjaa ja muutenkin kokemaan sitä ihana lattarikulttuuria. Mun ekan perheen host-sisko Amelie lähtee elokuussa Meksikoon vuodeksi yliopistovaihtoon, ja oon ihan varmasti jossain vaiheessa menossa häntä sinne moikkaamaan ja tietysti tutustumaan paremmin meksikolaiseen ruokakulttuuriin. Nam!
blogi3

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti