tiistai 30. joulukuuta 2014

Perheenvaihto +Deutsches Eck

Ensimmäisestä perheenvaihdosta selvitty hengissä, ja tällä hetkellä kirjoittelenkin siis täältä uudesta kotoa kuulumisia. Perheenvaihto tapahtui 27. päivä ja pakkailut olin aloittanut pari päivää aikaisemmin. Lopulta tavarat sain pakattua kahteen isoon matkalaukkuun, lentolaukkuun, urheilukassiin, Kånkeniin ja kahteen isoon muuttolaatikkoon. Pieni paniikki alkaa jo tässä vaiheessa vuotta iskeä, että kuinka ihmeessä tämän kaiken saa sitten takaisin Suomeen kuljetettua..?
Mulla on kyllä mitä nerokkaampia suunnitelmia autosta asuntovaunun ostamiseen ja sitten takaisin Suomeen ajamiseen, mutta jostain kumman syystä kukaan kavereista/perheestä ei oikein innostu noista mun suunnitelmistani.
Uudessa perheessä menee tosi hyvin, mut on otettu hyvin vastaan ja kaikkien kanssa kemiat kohtaa mitä parhaimmin. Mulla on siis kohta 15-vuotias hostveli, jonka kanssa jaetaan alakerta, ja hostvanhemmat jotka asustelee tuolla yläkerrassa. Hostäidin kanssa ollaan samassa kuorossa ja muihinkin perheenjäseniin olen ehtinyt täällä asuessani hyvin tutustumaan, joten tänne muutto ei jännittänyt melkein ollenkaan. 
blogi 1
Mun muuttopäivänä tännekin päin Eurooppaa satoi vihdoin ensilumi, ja päätettiin sitten jo mun ekana päivänä lähteä sitä (ja kaunista säätä) ihailemaan Koblenziin Deutsches Eckessä vieraillen. Kyseisessä paikassa sijaitsee vanhoja linnoituksia, museoita, kesäisin ulkoilmateatteri ja Sailbahn, jonka mukana pääsee tuolta "vuorelta" kaupunkiin ja takaisin. Paikka on sen takia niin paljon turisteja mukaansavetävä (?), koska siellä yhdistyvät kaksi Saksan suurinta jokea, Rhein ja Mosel. Pakkasta oli koko päivän ajan, ja mä meinasin oikeasti jäätyä kuoliaaksi täällä -5 asteen pakkasessa, haha. Käytiin Koblenzissa syömässä Pizza Hutissa ja lähdettiin sitten kotia kohti. Illalla katsottiin Transcendence -leffa, joka oli ihan mielettömän hyvä.
Tänään suunnitelmissa on iltapäivästä lähteä Koblenziin shoppailemaan, joka sopii mulle erittäin hyvin. Suunnitelmissa olisi löytää itselleni jotain kivaa alennusmyynneistä, sekä uusi lompakko vanhan rikkoutuneen tilalle.
blogi 2
IMG_2682
Terveisin täällä parin asteen pakkasessa jäätynyt turisti

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti