keskiviikko 31. joulukuuta 2014

2014: These are the days we've been waiting for, and days like these who couldn't ask for more

Ajattelin tulla tekemään postauksen mun kuluneesta vuodesta 2014. Kuten kaikki varmaan ymmärtää, mulle tää vuosi on tuonut mukanaan tosi suuria muutoksia ja vuosi 2014 on ollut varsin monella tavalla ikimuistoinen. Mun onnennumero on 14, ja uskon että senkin takia tämä vuosi on ollut mulle niin tärkeä ja kaikin puolin onnistunt. Kuvien muodossa halusin teillekin jakaa mun tän vuoden kuvat, ja kukas niistä kuvista paremmin olisi ajantasalla kuin rakas iPhone neloseni, joka tuntuu vetelevän viimeisiään. Sen avulla sain kuitenkin tähän postaukseen paljon apua, sillä kartan avulla pystyin katsomaan, missä suurimman osan mistäkin kuukaudesta vietin (ainakin kuvien perusteella) ja keiden kanssa niitä selfieitä milloinkin tuli otettua.

TALVI/KEVÄT
2014
1. Vuosi vaihtui tuttuun tapaan tyttöjen kanssa ensin yhdellä meistä aloitellen ja iltaa istuen, jonka jälkeen suunnattiin kaupunkiin juhlimaan vuoden vaihtumista. Mukana silloin olivat mm. meidän italialaisvaihtarimme Matteo hänen jenkkikaverinsa kanssa, ja tietenkin puoli Hämeenlinnaa. 2. Viime vuonna meillä Kalliossa oli tosiaan vaihto-oppilaana ranskalainen Cyrielle, jonka kanssa tuli alkuvuodesta vietettyä paljon aikaa. Teehetket ennen Sirin suomentunteja, koulussa hengalu ja pullien osto Valtsusta ja sen jälkeen vaihtarikilokauhuhetket olivat kyllä varsin ikimuistoisia. Muutenkin talvesta kevääseen hengasin tosi moneen otteeseen vaihtareiden kanssa. ♥ 3. Taas yksi niistä hetkistä, kun koulun ruokalan ollessa täysi jouduimme syömään portaikossa. Ilmaista kouluruokaa on täällä ollessa oppinut arvostamaan ihan uudella tavalla. 4. Lahdessa pidetty vaihtarikoulutus, jossa tuli tavattua ekaa kertaa muut vaihtarit ja muutenkin (jälleen kerran) kuultua ne tärkeät informaatiot tätä vuotta varten. 5. Ekaa kertaa Aulangon Rotaryklubille menossa esittäytymään ja tietenkin syömään. Stressasin tuota päivää ihan hirveästi etukäteen, mutta onneksi se sujui ainakin niin hyvin, etteivät mun lähtöä peruuttaneet. 6. Kevään tullessa ei meinannut koulukäynti enää maittaa, sillä halusin jo kovasti lähteä tätä unelmieni vuotta viettämään ja muutenkin kesälomalle tuulettumaan. Stessiä.

KEVÄT/KESÄ
Kollaasit
1. Siitä hetkestä, kun mulle selvisi ettei S-marketin fetakuutioissa ole juoksetetta, söin oikeastaan pelkästään salaattia sen ainaisen ja ikuisen nuudelin tilalla. Täällä olen kuitenkin heittänyt nuo terveelliset elämäntavat roskakoriin ja elänyt kunnon yolo-asenteella; kerranpa sitä vaan Saksassa vaihdossa ollaan. 2. Neean kanssa tuli vietettyä juhannus Hämeenlinnassa kruisaillen, ja kesälomallakin käytiin ajelemassa Vantaalla Jumbossa myöhemmin lounastaen. 3. Mikkelissä kummitytön/serkkujen luona en ehtinyt kuin kerran piipahtamaan viikonlopuksi. Jouluna lähetin sinne paketin, jossa oli mm. saksalaisia jouluherkkuja ja neidille parit uudet vaatteet. 4. Fifa Wold Cup 2014 ja Maailmanmestari Saksa. Olin meidän kisakatsomolaisista ainoa Saksa-fani, ja siksi voitto tuntui vieläkin makeammalta.  5. Miley Cyrus siskon kanssa kesäkuussa oli varsin mustettava aloitus kesälomalle 2014. 6. Vihdoin ja viimein se aivan liian kauan odotettu päivä koitti: Bleiseri saapui. Oli oikeesti varmaan yks mun kesän kohokohdista, haha. Nyt toi bleiserikään ei taida mennä enää kiinni.

KESÄ
Kollaasit1
1. Tallinna, onnellinen minä auringon lämmittäessä vaikka aamulla koinkin jonkimoisen hypotermian noilla vaatteilla, kun odottelimme aamuneljän aikaan bussia saapuvaksi. 2. Nopeasti se päivä koittikin. Koko kesän tein itsenäisiä tehtäviä milloin mitäkin kurssia suorittaen ja nopeasti se kesä kului niitä tehden. 3. (Erittäin kronologinen järjestys) Matkalaukut vihdoin pakattuna ilman yhtäkään ylipainokiloa ja valmiina suuntaamaan tänne. 4. Vikana viikonloppuna Olga ja Heltsu järkkäs mulle läksiäisylläri-illallisen. Hakivat mut kotoa ja pistivät tuon huivin silmille ja mulla ei ollut mitään hajua, mihin sitä oltiin suuntaamassa. 5. Hihihi 6. Viimeinen yö Helsingin kämpässä. Kesä oli kyllä niin kummallinen, kun ei enää voinut kulkea 70Vllä milloin huvitti minne huvitti, eikä muutenkaan enää asunut omillaan. Toi Suutarila-aika oli kyllä mun elämän parasta aikaa. Toisaalta en pistä kyllä yhtään vastaan, jos Hoasilta löytyy mulle abivuodeksi asunto paremmalta sijainnilta.

SYKSY/TALVI
Kollaasit3
1. Siskon ikävöinti. Oon jo suunnitellut kaiken valmiiksi shoppailuista syömiseeen (mitä sitä muuta oikeastaan tarvitseekaan), kun neiti tänne 22 päivän päästä saapuu. ♥ 2. Perheenvaihto ensimmäistä kertaa, ja viimeistä kertaa tänä vuonna. 3. Ensimmäinen yö toisessa host-perheessä. Mun huone on täällä tosi ihana ja kotoisa, joten uni tuli onneksi nopeasti. 4. Syksyllä olen päässyt joka perjantai Inan ollessa mun kanssa samaan aikaan Freistundella, toimimaan hiusmallina mitä ihanimmille kampauksille. 5. Life of an Exchange Student 6. Michelén synttärijuhliin menossa viime viikolla.

AT THE MOMENT:
20141
1. Tänään kävin "ripsihuollossa". Nainen oli kuitenkin tainnut ymmärtää ripsienpidennys-käsitteen hieman väärin ja kyseessä olikin siis pelkkiä sellaisia kotonakin laitettavia ripsilisäkkeitä tai sellaisia. No, ainakin mulla on nyt nätit ripset uudeksi vuodeksi. 2. Olen löytänyt uudelleen vanhan rakkauteni, tictacit. Kuvassa uusi lempparimakuni appelsiinin ja mangon lisäksi, nimittäin Spearmint mix. Nam! 3. Uuden vuoden sää. Lämpöasteet olivat aamulla palanneet, ja niiden mukana suli myös lumi.

Tällainen on mun vuosi 2014 ollut. Yksi 18-vuotiaan elämäni parhaista vuosista oli kyseessä. Mä en kuitenkaan täysin yhdy muiden vaihtareiden sanomisiin siitä, että tää olisi henkisesti rankin vuosi elämästäni tähän asti. On tää rankkaa toki ollut, mutta ei suinkaan rankin. Täällä ne kaikki pienet ilot tuntuu myös paljon suuremmilta ja niitä osaa arvostaa paljon isommin kuin Suomessa, en tiedä miksi. Tuntuu muuten tosi kummalta ajatella, että ensi vuodesta tulen suurimman osan asumaan ulkomailla yksikseen perheestä perheeseen kiertäen, mutta niinhän se about menee. 
Ensi vuodelle toivon ennenkaikkea terveyttä, ja sitä että pystyn suorittamaan vaihtovuoteni loppuun kunnialla ilman mitään suurempaa draamaa. Toivon myös, että löytäisin jonkun kivan harrastuksen itselleni, eikä sen urheilukärpäsen pisto haittaisi menoa ollenkaan. Hyvä fiilis aloittaa uusi vuosi uudessa perheessä, toivottavasti teillä lukijoilla on ollut kiva seurailla mun menoa tänä vuonna ja jaksatte samaa menoa ensi vuonnakin. 

Hyvää uutta vuotta 2015! 

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti