perjantai 19. joulukuuta 2014

Joulufiiliksissä

Dortmundissa ollessani käytiin tietysti myös Dortmundin joulumarkkinoilla, jotka olivat suurimmat joulumarkkinat missä olen ikinä käynyt. Paikanpäältä löytyi myös maailman suurin joulukuusi, joka oli kyllä vaikuttavan suuri. Kuusi koostuu yli 350 joulukuusesta ja on n. 50 metriä korkea. Vaikuttava näky se todellakin oli, ja korkeutensa vuoksi sitä pystyi ihailemaan Amelien asunnolta saakka. 
IMG_1392
Lauantaipäivän vietin kokonaan shoppaillessa, koska en ollut pitkään aikaan päässyt ostoksille. Ostin mm. uudet farkut, aina unelmissani olleen persikanvärisen collegepuseron, söpön ja lämpimän villatakin ja näiden kotiinkuljettamiseksi matkalaukun. Olen alusta asti tiennyt tulevani Suomeen takaisin ainakin kahden matkalaukun kera, ja nyt on sitten se toinen hommattu.
IMG_1388
IMG_1389
Tänään postimies toi vihdoin mukanaan mulle osoitetun, yli kymmenen kilon paketin Suomesta. Kuvasta katsottuna näyttää, että sain pelkkiä synttäri-/joululahjoja, mutta oikeasti varmaan seitsemän kiloa tuon paketin painosta on mulle koulukirjoja yo-kirjoituksiin valmistumista varten. Heti loman alettua aloitan lukemalla kaikki historian kirjat läpi, sillä opiskelumotivaatio on tällä hetkellä varsin kokealla. Mulla on myös oikeasti isot tavoitteet yo-kokeiden osalta ja siksi haluan hyödyntää tän "välivuoden" ennen kirjoituksia lukemalla hyvin.
IMG_1464
Tällä viikolla tehtiin hostmaman kanssa visiitti Koblenziin jouluostoksille, tai oikeastaan ihan vaan irtokarkkeja ja glögiä ostamaan Ikeaan. Saksassa ei siis missään ole irtokarkkeja myynnissä, joten olin varsin iloinen vihdoin päästyäni niitä hamstrailemaan. Glögikin maistui pitkän ajan jälkeen äärettömän hyvälle, sillä en oikein pidä sen saksalaisesta vastikkeesta, Glüweinista. 
IMG_1451
Tänään leivoin korvapuusteja, katsoin Harry Potterin ja Feeniksin killan saksaksi ja nautiskelin glögiä lämpöiset Suomesta lähetetyt villasukat jalassa. Vaikka täällä ei lumesta ole tietoakaan ja pimeyttä ja sadetta riittää, mun joulufiilis on kyllä silti korkealla! 

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti