maanantai 15. syyskuuta 2014

Zwei woche

Ajattelin tulla ihan pikaisesti julkaisemaan täällä muutamat puhelinkuvat menneeltä parilta viikolta. Puhelimeen on kuvia kertynyt täällä olon aikana ehkä 10, joten pitää hieman parantaa. Tänään tuli kaks viikkoa täyteen täällä Saksassa. Kaksi viikkoa sitten tähän aikaan olin odottelemassa matkatavaroitani saapuvaksi malttamattomana, sillä halusin jo päästä host-perheen luokse, jonka kanssa oon nyt jo kaksi viikkoa asustellut. Ompas outoa. Jo tässä ajassa oon kotiutunut tosi hyvin tänne, koska monet asiat on samanlaisia kuin Suomessa. Aika on mennyt nopeasti, vaikka koulupäivät tuntuvat matelevan mielettömän hitaasti. Varsinkin ne matikan tunnit, joita mulla onkin melkein jokaisena päivänä ja joinain päivinä kaksikin tuntia...
lataus
1: Matkalaukun kanssa kriiseilyä pari tuntia ennen lähtöä. Mun matkalaukku painoi lähtöivän aamuna 27kiloa, ja ennen lähtöä jouduin säätämään aika moneen kertaan matkalaukun sisällön kanssa. Luotin siihen, ettei käsimatkatavaroita punnita ja siirsin sinne kaiken ylipainon käsimatkatavaroista. Osa tavaroista jäi myös kotiin, mutta äiti lähettää ne varmaan parin viikon sisällä.
2: Este selfie im Deutschland! Uuden, Trieristä ostetun paidan kera mun kirkkaanoranssissa huoneessa.
3: Stundeplan eli lukujärjestys. Mun piti ennen tänne lähtöä valita yksi kieli, yksi reaali ja yksi tiedeaine pääaineeksi eli Leistungskurssiksi, muut ovat pakollisia. Pääaineiksi valikoitui matikka, yhteiskuntaoppi ja englanti, joita mulla on viisi tuntia viikossa. Matikka vaikuttaa kuitenkin sen varran lukion pitkää matikkaa vastaavalta, että toivottavasti huomiseksi saisin sen vaihdettua mantsaan. Espanjan vaihdan varmaan myös ranskan nollakurssiin eli aloittavaan ranskaan, ja musiikin kuvikseen koska täällä musa on pelkkää teroiaa.
4: Jalkapallopelissä Saksaa kannustamassa. Toi on kyllä pakko päästä kokemaan uudestaan!

Untitled
Mun osalta tää tuntuu olevan vähän liiankin totta :D Milka on vaan maailman parasta suklaata ja muutenkin kaikki näiden ihanat mehut ja karkit ja smoothiet ja kaikki. ♥ Mun lempparikauppakin täällä on varmaan joku ruokakauppa kun ne on niin edullisia ja niissä on niin paljon kaikkea ihmeteltävää. 

2 kommenttia:

  1. Vau, vaikuttaa tosi mahtavalta! Ite hain ens vuodeks Saksaan vaihtoon. Mietin et kuinka kauan olit lukenu saksaa ennen kuin lähti sinne?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Olin lukenu seittemän vuotta, jonka jälkeen lopetin n. puolekstoista vuodeks ja pakko myöntää et siinä ajassa ehdin unohtaa melki kaiken. :/

      Poista