perjantai 7. elokuuta 2015

Hamburg

Hei vaan kaikki. Kuten varmaan arvatakin voi, oon jo tällä hetkellä takaisin Suomessa. Reilu viikko sitten pakkasin kamani matkalaukkuihin ja ilman tietoa seuraavasta Saksaantulostani jätin mulle vuoden aikana niin tärkeäksi tulleen maan. Vieläkin sydäntä särkee, kun tajuan etten syksyllä palaa samaan luokkaani kuin viimesyksynä, ja koulussa minua tulee odottamaan kauhea kasa tuntemattomia ihmisiä joiden luokalle pitäisi mennä abivuotta viettämään.
Julkaisen nyt vielä näistä mun viimeisistä reissuistani Saksassa omat postauksensa, koska niitä on parit lukijat toivoneet ja äitinikin mielestä mun pitää saattaa tää mun "tarinani päätökseen". Eikös ookin kauniisti sanottu..?

Yhtenä viimeisimmistä viikonlopuistani Saksassa lähdin mun host-vanhempieni tokasta perheestä kanssa Hampuriin, Pohjois-Saksaan. Säät eivät sen sijaan olleet pohjoista nähneetkään, sillä lämpötilat olivat 38 astetta ja aina vähintään se 30 astetta oli mittarissa. Hieman kuuma sää kaupunkilomaksi oli siis kyseessä, mutta Starbucksissa ilmastointi toimi hyvin ja Frappuchinot maistuivat :)
Matkustettiin Hollerista Hampuriin heti aamutuimaan autolla, sillä päivästä oli tulossa kuuma ja haluttiin päästä tutkiskelemaan Hampuria heti päivällä, koska visiittimme kesti vain tämän lyhyen viikonlopun. Yövyttiin tosi kauniissa Pojjoismaat-teemaisessa hotellissa, käytiin katsomassa Leijonakuningas-musikaali (Hampurihan on Lontoon jälkeen Euroopan tunnetuin musikaalikaupunki), kierreltiin kaupunkia kävellen, U-Bahnilla ja bussilla ja shoppailtiin. Mä oon ilmeiesti yhteiskuntaopin ja mantsan tunneilta saanut jonkun ekoherätyksen, koska kaikki perus H&M-vaatteet saa mut nykyään potemaan huonoa omatuntoa ja haluankin ennemmin ostaa jotain muita nykyään. 
IMG_3303
IMG_3335
IMG_3327
IMG_3346
Vihdoin löysin tästä maasta Clipperin teetä, jota sitten oli pari pakettia pakko ostaa kotiintuotavaksi. Tajusin muuten vasta nytten tätä kuvaa kattoessani, että tossa ei lue Clipper kuten Suomessa vaan Clupper. What? Ostin myös Paul Mitchellin shampoon ja hoitoaineen, ihan loistavan huulikiiltorasvan, sekä Lushista Bath Bombin, koska mun hotellihuoneessa oli kylpyamme ja mahdollisuuden ollessa oli siitä pakko ottaa ilo irti. 
IMG_3344
Elämäni ensimmäinen (luulisin) ei Made in China tai vastaava vaate, vaan Made in USA toppi Urban Outfittersin alesta. Farkkushortsit Benettonilta. 
IMG_3347
Saksassa tällaiset biolimonadit maksaa aina melkein vähemmän kuin tavallinen Coca-cola, ja siksi joinkin Hampurissa paljon näitä jännänmakuisia hippilimuja, joihin myös Fizz-cola kuuluu. 

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti