perjantai 27. maaliskuuta 2015

Frankfurt am Main

Eilen oltiin kavereiden kanssa Frankfutissa shoppailemassa loman alkamisen kunniaksi. Normaalistihan menen aina Frankfurttiin bussilla, mutta tällä kerralla otettiin sellainen Hessenin (osavaltio) sisäinen lippu, jolla pystyttiin Frankfurtissa kulkemaan U- ja S-bahneilla ja Limburgista päästiin Frankfutiin myöskin sillä lipulla lähijunalla matkustaen. Hintaa tuollaiselle vuorokausilipulle tuli alle kahdeksan euroa henkilöltä, eli todellakaan ei ollut paha. Shoppailupäiväkin oltiin valittu hyvin, sillä Hesseniläisillä ei ole vielä pääsiäisloma alkanut joten saatiin shoppailla melko rauhassa koko päivä. Se ei todellakaan ole Frankfurtissa normaalia, sillä siellä on yleensä ihan jäätävästi porukkaa. Suomalaisiakin tuli matkalla bongattua muutama, mutten jostain syystä kehdannut/jaksanut mennä puhumaan vaikka yleensä meen aina jutteleen jos nään suomalaisia jossain. Muutenkin päivä oli tosi kaunis ja lämmin, vaikka aamulla vähän satoikin. 
blogi2
MyZeil, Frankfurtin paras ostoskeskus oltiin koristeltu pääsiäistunnelmallisesti, ja siellä oli sellasia isoja pääsiäismunia jossa luki suomeksikin "Hyvää pääsiäistä". Tuolta löytyy myös mun lempparismoothiepaikka, ImmerGrün. Sieltä saa puolen litran smoothieita (mun lemppari MangoRausch) jollain neljällä eurolla. MyZeilistä löytyy myös Euroopan pisimmät liukuportaat, joihin mentiin tammikuussa Sannin kanssa vahingossa ja ihmeteltiinkin että ei missään kyllä näin pitkiä liukuportaita olla nähty. Nyt selvisi syy, kun matkaseurani osasi sivistää mua. Danke schön Mädels!
blogi3
Matkaseuranani olivat siis muutama tyttö mun kaveriporukasta koulusta. Diana ja Ina (keskimmäinen ja oikealla oleva) ovat mun kanssa samalla Erdkunde Leistungskurssilla, eli pääainemantsassa. Vanessa kuuluu myös meidän kaveriporukkaan. Häneen oon tutustunut Inan kautta, joka tutustutti mut myös muihin kavereihinsa silloin joskus alkuvuodesta. Tää oli kuitenkin eka kerta kun tehtiin jotain isompaa näin vapaa-ajalla. Viikonloppuna meillä on suunnitelmissa mennä yhdessä juhlimaan.
blogi4
Ja sitten niihin ostoksiin, joita ei kovinkaan paljon tullut tehtyä. Nyt olen nimittäin hieman säästökuurilla, jotta voin sitten Berliinissä shoppailla huoletta Brandy Melvillessä ja Forever 21 ynnä muissa. ♥
blogi5
5-pack neonvärisiä urheilusukkia kolmella eurolla, nejällä eurolla hauskat "eriparikengät" Primarkista.

blogi6
Kahden euron aurinkolasit, sillä rikon mun aurinkolaseja niin nopealla vaudilla ettei mun kannata mitään kalliita laseja ostaa. Meikkipussikin maksoi vaan kaks egeä.

blogi1
En oo ennen tajunnut, mutta koska Adidas on saksalainen merkki, ovat myös Adidaksen tuotteet täällä hieman Suomea edullisempia. Olin jo netistä aikasemmin katellut tällästä urheilukassia, jonka vois sitten kesällä ottaa festareille tms. ja nyt sitten päätin ostaa sellaisen. 

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti