torstai 8. tammikuuta 2015

(viimeinen) valitusvirsi

Voi tätä turhautumisen määrää... Koulu alkoi tänään matikankokeella, jonka jälkeen koko illan on satanut vettä ja lumi on jälleen poissa. Olen koittanut ostaa toista matkalaukkupaikkaa paluulennolleni varmaan joulukuusta lähtien, mutta koskaan ei onnistu; milloin nettisivut eivät toimi, milloin osuuspankin kanssa jotain ongelmia ja viimeksi maksuvaiheeseen mentäessä hinta muuttuikin ruotsin kruunuiksi. Mua (tai ainakaan mun tavaroita) ei selvästikään haluta pois tästä maasta. Kaiken kukkuraksi mua myös painaa valtava matkakuume; jotenkin tähän Saksassa olemiseen on jo niin tottunut, ettei enää tunne sinänsä olevansa ulkomailla. Mulla piti olla kevääksi Pariisin reissu tiedossa, joka kuitenkin peruuntui. Siis oikeasti, teksin mitä vain päästäkseni tänä vuonna Cyrielleä tapaamaan Pariisiin, kuten aina oltiin suunniteltu.
blogi 1
Normaalistihan Rotaryvaihtarit täällä Euroopassa matkustavat keväällä Eurourille, mutta täällä Saksassa mun piiri ei moista järjestä. Hieman ärsyttää, kun muiden piirit järjestävät reissuja Pariisiin, laskettelemaan Alpeille, Saksatourin ja Eurotourin, ja meille on tarjolla vain tuo hieman laajennettu Saksatour. Sen aikana matkustaisimme Prahassa, Strassbourgissa ja Salzburgissa (siinä oli meidän Eurooppaosuus) ja sen jälkeen bussilla ympäri Saksaa ajellen. Itse olin jo ennen tänne tuloani tehnyt päätöksen, etten lähde mukaan kyseiselle reissulle sen kalliin hinnan takia. Kuoromatkoilla olen päässyt vierailemaan oikeastaan jokaisessa noista meidän Saksatourimme kohteista, joten päätin sitten "säästää" ne rahat johonkin muuhun ja toivoa pääseväni host-perheiden mukana Saksaa reissaamaan. Missään vaiheessa en ole päätöstäni katunut, ja nyt kolmas host-perheeni kutsui minut mukaansa Etelä-Saksaan juuri tuon Saksatourin aikaan hostisän tutun syntymäpäiville, ja sen jälkeen pariksi päiväksi Bayeria kiertelemään. Siihen alueeseen en ole ennen Saksassa ollessani päässyt tutustumaan, joten ilomielin lähden mukaan synttärijuhlaseuraksi. Pientä matkakuumeen helpotusta tiedossa siis, mutta vasta maaliskuun lopulle.
blogi 3
Koitin tänään kuvailla videota tänne blogiin mun täällä tekemistäni ostoksista, mutta muutaman yrityksen jälkeen päätin kokeilla uudestaan toisena päivänä ja laittaa tänne ihan vain näinkin havainnollistavaa kuvaa. Sanottakoon sen verran, että reilu kolmasosa näistä vaatteista on täältä ostettuja. Kosmetiikkaa on myös tullut ostettua ihan kiitettävästi, mutta koitan käyttää ne loppuun ennen kotiinlähtöä ja Sannin mukana sitten jo tuoda niitä uusia suosikkeja Suomeen varastoon. 
blogi 2

2 kommenttia:

  1. en ymmärrä miksi sinulla lukee taustakuvanasi tuo päivä ja että suomi kutsuu? en hauku sinua, minua vain kiinnostaa miksi odotat suomeen paluuta? varsinkin kun siihen on vielä noin kauan aikaa:o

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. ei se mun taustakuvana ole, se on sellanen app minkä avulla voi laskea päiviä johonkin tulevaan tapahtumaan :) ja no odotan tietty innolla että pääsen näkemään rakkaitani pitkästä aikaa ♥

      Poista